neděle 24. února 2013

Letiště Václava Havla, hotel Courtyard Marriot, 24.2.2013, 20:15

Zahajuji tenhle deník z naší africké cesty do národních parků severní Tanzanie. Sedím na posteli v hotelu na letišti v Praze a těším se na zítřejší let. Vedle mě sedí Majda, která je hlavní příčinou, proč se po roce a čtvrt vracím znovu do severní Tanzanie.
Před rokem a čtvrt, na konci října 2011. jsem navšívil Tanzanii poprvé. Jeli jsme s Honzou Plívou a Davidem Kůsem, navštívili jsme Tarangire, Serengeti, Ngorongoro, lake Eyasi a Lake Manyara.
Tentokrát je trasa mírně pozměněna. Vypustil jsem Lake Eyasi a přidal Arusha National Park a oblast Lake Ndutu na hranici Ngorongora a Serengeti. Tam jsem ještě nebyl a moc se tam těším: mělo by to být zase něco trošku jiného.
Být to na mě, asi bych nejel znovu do Tanzanie na ta stejná místa. Zkusil bych pravděpodobně Keňu,namibii anebo jižní Afriku. Ale Majdu uchvátilo Ngorongoro, a protože udělala úspěšné přijímačky na církevní gymnázium, chtěl jsem jí ten zážitek dopřát.
Přijdu si už jako zkušený africký cestovatel (ha ha, po jedné cestě), ale je pravda, že na tuhle cestu jedu lépe připraven. vezu méně oblečení (všude tam lze prát), dvě videokamery (starou pro jistotu a novou s vychytaným stabilizátorem) a budíka, abychom zítra nezaspali.
Do Prahy nás odvezl Míša (táta s mámou jsou v Konstantinových Lázních). Lídu jsem dnes ráno vezl na chirurgii zrentgenovat koleno, které si včera narazila na bruslích. Ráno si ani nebyla schopná oblíct ponožku, cítíl jsem se provinile, že si odjedu a nechám doma ženu, která skoro nemůže chodit, ale David Livingstone taky nechal doma starou se souchotinami, a navíc Lídě ta noha do odpoledne splaskla.
Mám obavu, jak se nám podaří usnout a jak se nám podaří ráno vstát. Budík je nařízený na 4:40, snad to bude v pohodě.
Ještě pár slov o cestě: jedeme opět se Stella Travel, ve čtyřech. Kromě mě a Majdy jede ještě David Kůs a jeho přítelkyně Marcelka Turková. Jsem zvědav, jak to bude pasovat dohromady.
Poletíme přes Amsterodam a Nairobi na Kilimanjaro Airport. Zítra už budeme usínat jen kousek od Arusha National Park!
Máme v plánu: Arusha NP (dvě noci - jeden den), Tarangire (dva dny - dvě noci), Lake Ndutu (jednu noc), Sopa Lodge v Serengeti (dvě noci), Ngorongoro (jedna noc) a cestou na letiště ještě Lake Manyara. Je toho hodně. Těším se moc! Hlavně musím fotit a točit.